|
Scenariusz zajęcia z zakresu mowy
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1501 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Ciekawe zajęcia to takie, podczas których dzieci mogą nie tylko wysłuchać nauczycielki, ale wspólnie z nią działać. Przedstawiam propozycję zajęcia dla dzieci sześcioletnich z zakresu mowy, na temat urządzeń elektrycznych. SCENARIUSZ ZAJĘCIA OTWARTEGO DLA RODZICÓW Z ZAKRESU MOWY Publiczne Przedszkole nr 1 im.: „Leśnych Skrzatów” w Lesznie prowadząca: mgr Edyta Wrzesińska grupa wiekowa: 6-latki Temat zajęcia: Urządzenia elektryczne w naszej kuchni. Wprowadzenie obrazu litery: „P,p”. CELE OGÓLNE:
- zastosowanie sprzętu ręcznego i mechanicznego przy wykonywaniu prac w gospodarstwie domowym;
- nauka zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka.
CELE OPERACYJNE:
- potrafi nazwać urządzenia znajdujące się w domu;
- wie, jakie mogą być skutki używania urządzeń elektrycznych przez dziecko;
- potrafi wykonać proste czynności kuchenne;
- umie czytać.
POMOCE:
- zagadki, sprzęt gospodarstwa domowego, napisy do globalnego czytania w kopertach ( 1 koperta dla zespołu), produkty spożywcze, forma do pieczenia, obraz litery: „P,p”.
FORMA PRACY: - grupowa, zespołowa, indywidualna. PRZEBIEG ZAJĘCIA:
- Wprowadzenie zagadką:
ZNAJDUJĄ SIĘ W KUCHNI, UŁATWIAJA PRACĘ MAMY I BABCI… ( urządzenia elektryczne)
- Zabawa: „Nasze urządzenia” – na stołach ustawiony jest sprzęt gospodarstwa domowego- rozmowa: „DO CZEGO TO SŁUŻY?”.
- CZY DZIECIOM WOLNO UŻYWAĆ TEGO SPRZĘTU? DLACZEGO?
- Odnajdywanie właściwych napisów i układanie ich obok sprzętu – praca zespołowa ( napisy znajdują się w kopertach, jedna koperta dla zespołu).
- odczytywanie napisów: MIKSER, TOSTER, SOKOWIRÓWKA, MASZYNKA DO MIELENIA, KRAJALNICA, CZAJNIK ELEKTRYCZNY.
- Zagadka: PRZEZ CAŁĄ NOC TAM PRACOWANO,
DLA CIEBIE, DLA WSZYSTKICH DZIECI, BY CHLEB ZDĄŻYĆ UPIEC NA RANO, BYŚ NA ŚNIADANIE JADŁ BUŁECZKI.
(PIEKARNIA)
- Wprowadzenie obrazu litery: „P,p”- umieszczenie napisu PIEKARNIA, POLDEK
Analiza i synteza wyrazów. Zaznaczenie samogłosek i spółgłosek. Odnajdywanie wyrazów rozpoczynających się tą głoską.
- Pieczenie ciasta – nauczycielka przedstawia przepis na ciasto „Pychotkę” Pieczoną Przez Piekarzy. Dzieciom przydziela zadania. Dzieci wspólnie pracują.
- Zakończenie zajęcia- nazwanie ciasta jeszcze raz: „Pychotka”, zaniesienie ciasta do kuchni w celu upieczenia.
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|